maandag 25 mei 2009

jonge hondendag 2009 Kringgroep Twente




Zo daar gingen we dan s morgens om 7 uur richting Twente, Frans, Tanja, Joël, ik Senna en Ikke Siron.
Voor de leuk gingen onze baasjes, (mij) Siron dus laten keuren door een keurmeester. We waren er ruim op tijd en Tanja ging na dat we een plekkie hadden gevonden is ff goed kijken bij de hondjes die voor ons waren, hoe het allemaal in zijn werk ging. Het was heerlijk weer en we zaten lekker rustig in het zonnetje te wachten tot het onze beurt was.En ja hoor ik hoorde het al omroepen "reuen 5 t/m 6 maanden in de ring" en daar gingen we dan. We waren met zijn 3en, moesten eerst een rondje lopen, 2 zelfs en toen moest ik mooi gaan staan enzo en Frans stond irritant te piepen met mijn speeltje waar ik niet bij kon natuurlijk.
Toen ging die meneer in mijn mond zitten met zijn vingers en in mijn ogen kijken pff en ja toen was ik ineens lekker los, riem eraf en gaan met die banaan. Tanja had me al snel weer te pakken helaas. Toen moest ik nog een keer een stukje rennen, leuk joh en toen was het klaar, de andere 2 reutjes moesten dit ook allemaal doen en op het laatst zei die meneer "jullie mogen vanmiddag nog een keertje". Nou joepie en wachten dan maar hihihi.
Om 3 uur mochten we dus weer, die 2 andere hondjes en ik (Siron). En ja hoor weer een rondje rennen met zijn allen, toen moest 1 hondje bij het bordje 3 gaan staan en ik en het andere hondje moesten nog een rondje rennen en daarna stond ie een hele tijd te kijken naar mij. Toen moesten we bij het bordje met het nummer 2 gaan staan, het baasje van het andere hondje ging springen en Tanja en ik gingen ook springen.
Dit zei die meneer over mij;
Gestroomde reu 5 maand. Van een goed formaat. Voldoende typisch hoofd. Met mooie witte aftekeningen. Goede stop. Voldoende donker oog. Goede snuit breedte en diepte met een correct gebit. Goed aangezet en gedragen oren. Goed toplijn.
Correcte hoekingen voor en achter. Met goed bijpassend zwaar beenwerk en goede voeten. Opmerking: zou in de voorhand een tikkeltje hoger gesteld mogen zijn. Voor de leeftijd goed ontwikkeld gangwerk. Veel Belovend.
Ik (Senna) werd op het laatst ook nog gekeurd, normaal mag dat niet omdat ik geen stamboom heb. Die meneer zei over mij;
Mooie gele fokzuivere teef, ik mocht het van hem zelfs met een witte boxer doen hihihi, mooie kop breedde schedel, iets te lange snuit, sportief mooi gespierd lijf, maar ik mocht van hem wat vierkanter zijn ihihihihihi.
Dit was een hele leuke dag en we kregen dus ook nog een beker mee naar huis en een zak snoep.
Dus wij willen nog wel een keer.
groetjes SENNA & SIRON

3 opmerkingen:

  1. Hee Broertje

    dat heb je weer even mooi voormekaar
    de 2de plaats leuk voor je . was zeker wel spannend zo/n dag . nou je baasje tanja is zeker wel erg trots op je

    groetjes je zusje sandy xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha die Siron,

    ik wist het wel hoor kan ook niet anders met zo'n lekkere stevige bink zoals jij, binnenkort gaan mijn baasjes ook weer naar shows maar niet met mij hoor...met mijn toekomstige broertje....vind het wel leuk dat je wat gewonnen hebt enne zuinig zijn op je beker he... nou een lekkere lebber van Naru.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Siron,

    We hebben met plezier naar je gekeken. Jullie hebben het heel goed gedaan. Gefeliciteerd met deze mooie 2e plaats! Enne dat je ervan doorging, da's leuk, dan hou je de boel gewoon even wakker :) Zelf moet ik nog een beetje oefenen. Hoewel mijn vrouwtje zegt dat ik voor zo'n kleine uk goed mijn best heb gedaan. hihi.

    Pootje van Mila

    BeantwoordenVerwijderen